Köpvillkor
BESTÄLLNING
Vid beställning träffas avtal om köp först när Flooh AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Flooh AB. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Flooh AB har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Flooh AB måste kunna fastställa kundens bostadsadress.
PRISER
I priserna ingår moms för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Flooh AB inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet. Flooh AB reserverar sig för eventuella stav- eller skrivfel på priser, vikter, storlekar eller likande.
FRAKT
En fraktkostnad om ca 79 kr tillkommer inom Sverige. 149 kr till Norge, samt 199 kr inom EU. Fraktkostnaden kan komma att ändras och ibland vara rabatterad. Du ser fullständig fraktkostnad i kassan.
BETALNINGSVILLKOR
Vi använder säkra kortbetalningar.
LEVERANSER
Beställningar levereras normalt inom 3–7 dagar för beställningar inom Sverige. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av DHL till ett utlämningsställe nära dig, ibland skickas de som post av Postnord eller OBS! Alla stora möbler skickas inte utan behöver hämtas i Jönköping om inte annat anges.
SKADADE VAROR
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta mig via e-post helena@flooh.se
ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står du som kund för returfrakten.
AVBOKNING VID WORKSHOPS & ÖVRIGA EVENT
Alla workshops och event anordnade av, eller i samarbete med Flooh AB har ett begränsat antal platser. Först till kvarn gäller vid köp av biljetter. Anmälan är bindande vilket betyder att avgiften inte återbetalas vid avanmälan. Som deltagare kan du däremot överlåta din plats till någon annan om du så önskas. Men det är ditt ansvar att lösa en ersättare. Vid alla event tas det för givet att alla som medverkar enbart kommer om de känner sig fullt friska och krya. Flooh AB tar inte ansvar för att ersätta någon vid sjukdom eller annan typ av avbokning. Har du frågor kring avbokningar för workshops, vänligen maila mig på helena@flooh.se innan köp.
REKLAMATIONER
Om du får en felaktig eller trasig produkt ber jag dig snarast kontakta mig via e-post på helena@flooh.se. Om produkten eller förpackningen använts eller skadats, förbehåller vi oss rätten att dra av eventuella värdeminskningar vid återbetalning av produkten. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
ÅTERBETALNINGAR
Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.
RESERVATIONER
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
SKYDD AV PERSONUPPGIFTER
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice ateljen@katrinb.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter. Under 2018 ersättes PUL av GDPR som är de nya dataskyddsreglerna som gäller inom hela EU. Eftersom vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund.
EJ UTHÄMTAT PAKET
Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.
FORCE MAJEURE
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm. http://www.konsumentverket.se/ http://www.arn.se/